تاثیر بسزای نمایشگاه‌های فروش آثار هنری در اقتصاد فرهنگ و هنر

استاد دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: برپایی نمایشگاه‌های فروش آثار هنری از جمله نقاشی در اقتصاد فرهنگ و هنر تاثیر بسزایی داشته و باعث می‌شود که هنرمندان ما در عرصه‌های ملی و حتی بین‌المللی مطرح شوند.

 

 اکبر تقی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان ‌شرقی، با تاکید بر اینکه نمایشگاه آرت اکسپوی تبریز از جهات مختلف اهمیت دارد، اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی فراهم می‌کند تا آثار نقاشی‌ هنرمندان در معرض دید عموم قرار گرفته و شناخته شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: آثار نقاشی هنرمندان در وهله‌ی اول متعلق به خود هنرمند بوده و سپس متعلق به این شهر، کشور و در نهایت متعلق به همه‌ی مردم جهان است؛ از این رو مهم است که آثار هنرمندان دیده شده و در معرض دید عموم قرار گیرد .

 

وی با اشاره به تاثیر هنر و آثار نقاشی در روحیه و زندگی مردم ادامه داد: خریداران آثار نقاشی از زیبایی‌های آن لذت برده و در نتیجه می‌توانند بخشی از اوقات فراغت خود را کنار هنر بگذرانند؛ همچنین می‌توان با فروش آثار نقاشی هنر را به خانه‌ی مردم منتقل کرد؛ این موضوع در توسعه‌ی هنر نیز می‌تواند نقش خوبی ایفا کند .

 

 استاد دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز که از آثار رسیده به دبیرخانه‌ی آرت اکسپوی تبریز بازدید کرده است، با بیان اینکه فروش آثار هنری هم برای هنرمند منفعت دارد و هم برای خریدار، افزود: هنرمندان ما با اینکه تاکنون بازار فروش مناسبی برای محصولات خود نداشتند اما با دل و جان آثار زیبای خلق کرده‌ و بدون هیچ چشم‌داشتی برای دل‌شان، آثار زیبایی آفریده‌اند.

 

رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با تاکید بر اهمیت برپایی فروشگاه آثار نقاشی در تبریز، گفت: این موضوع شرایط بسیار خوبی را برای عرضه‌ی آثار هنری هنرمندان و همچنین آشنایی مردم با هنرهای این خطه فراهم می‌کند و اگر بتوانیم این نمایشگاه را سالانه یک الی دو بار در تبریز و سپس در عرصه‌های ملی برگزار کنیم در نتیجه نتایج بسیار خوبی را در پی خواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: با ارائه‌ی آثار هنرمندان در نمایشگاه فروش آثار نقاشی، آثار به نمایش گذاشته شده و در نتیجه باعث مطرح شدن هنرمندان و جهانی شدن هنرهای این خطه خواهد شد .

 

گفتنی است، نمایشگاه فروش آثار نقاشی-آرت اکسپوی تبریز در اواخر شهریور ماه به همراه کارگاه‌های آموزشی با حضور استاد آیدین آغداشلو و…  در هتل کایای تبریز برگزار می‌شود و ۸۵ اثر از ۴۵ نقاش در نمایشگاه فروش آثار نقاشی- آرت اکسپوی حضور خواهد داشت.