چهارمین دوره «اکسپوی آثار هنری تبریز» به صورت ملی برگزار می‌شود

چهارمین دوره «اکسپوی آثار هنری تبریز» در چهار رشته هنری ” نقاشی، مجسمه، عکس و خوشنویسی” اوایل آبان ماه سال‌جاری در هتل لاله پارک تبریز به صورت ملی برگزار می‌شود.

‌رئیس شورای برگزاری «چهارمین اکسپوی آثار هنری تبریز» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که ۳۱ اردیبهشت آخرین مهلت ثبت نام برای شرکت در این نمایشگاه است، اظهار کرد: فراخوان شرکت در چهارمین اکسپوی آثار هنری تبریز منتشر شده و هنرمندان علاقه‌مند جهت کسب اطلاعات بیشتر از فراخوان نمایشگاه، به نشانی اینترنتی tabrizexpo.com مراجعه کنند.

وی با بیان این‌که در چهارمین دوره‌ی اکسپوی تبریز، سراسر هنرمندان کشور می‌توانند شرکت کنند، افزود: این دوره با مشارکت گالری‌داران برگزار می‌شود و این موضوع می‌تواند در افزایش تنوع آثار ارائه شده و همچنین ارتقای میزان فروش آثار تأثیر مثبتی داشته باشد.

ضرورت حمایت از اکسپوی تبریز

رئیس شورای برگزاری «چهارمین اکسپوی آثار هنری تبریز» خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم اکسپوی تبریز را به برند تبدیل کنیم؛ البته این اکسپو نوپا بوده و نیازمند حمایت مردم، هنرمندان و مسئولان است.

وی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم نحوه برگزاری این اکسپوی تبریز با استانداردها مطابقت داشته باشد، افزود: در تلاشیم تا کاتالوگ چهارمین اکسپوی تبریز را زودتر آماده کرده و تبلیغات را شروع کنیم، چرا که تجربه نشان داده هرچه کاتالوگ زودتر آماده شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد، در میزان فروش تأثیر بسزایی دارد.

وی با بیان این‌که ثبت نام در اکسپوی تبریز بصورت اینترنتی است، خاطرنشان کرد: آثار رسیده به دبیرخانه اکسپو توسط هیأت ارزیابی، کارشناسی شده و آثاری که از نظر هنری، کیفی، محتوایی و نحوه ارائه در سطح قابل قبولی نباشد حذف شده و آثار کپی نیز پذیرش نخواهند شد.

محمودی بیان کرد: با توجه به حضور هنرمندان سراسری در چهارمین اکسپوی آثار هنری تبریز، آثار از “دو میلیون تا ۲۰ میلیون تومان” قیمت‌گذاری می‌شوند.

فروش ۲۳ درصدی آثار در سومین دوره اکسپوی تبریز

وی با بیان این‌که در سومین اکسپوی آثار هنری تبریز ۱۳۴ اثر در معرض فروش قرار داده شدند، افزود: از مجموع کل آثار ارائه شده، ۲۳ درصد آثار (شامل ۳۰ اثر) به مبلغ ۷۳ میلیون تومان به فروش رسید.

وی با بیان این‌که آثار هنرمندان استان در سومین دوره اکسپوی تبریز به فروش گذاشته شده بود، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تبریز و شرکت عمران سهند از جمله ارگان‌هایی بودند که از آثار هنری این نمایشگاه خریداری کردند.

رئیس شورای برگزاری «چهارمین اکسپوی آثار هنری تبریز» با تاکید بر این‌که حمایت از اکسپوی تبریز عموماً حمایت معنوی بوده است، افزود: البته اسپانسر و حامیان مالی نیز داریم که بخشی از کار را برعهده می‌گیرند؛ از حمایت‌های مجموعه لاله پارک که شرایط بسیار مناسبی برای نمایشگاه فراهم می‌کنند نیز بسیار قدردان هستیم.

وی در خصوص اهمیت فروش آثار هنری بیان کرد: برپایی اکسپوهای هنری، فضای هنری شهر را ارتقا داده و با افزایش انگیزه بین هنرمندان، مانع از مهاجرت آنان می‌شود؛ اگر این جریان هنری در تبریز ادامه و توسعه یابد، می‌توانیم هنرمندانمان را در تبریز نگه داریم.

وی در ادامه به اهمیت استفاده از آثار هنری در فضاهای عمومی و منازل مسکونی اشاره کرد و گفت: استفاده از آثار هنری در محیط‌های اداری، منازل و محیط‌های عمومی، فضا را تلطیف می‌کند.

خریداری آثار هنری، حوزه‌ای امن برای سرمایه‌گذاری است

محمودی در ادامه به ارزش افزوده حاصل از خرید آثار هنری نیز اشاره کرد و گفت: آثار هنری روز به روز ارزشمندتر شده و حوزه‌ای امن برای سرمایه‌گذاران است، چرا که قیمت اثر هنری با شناخته شدن هنرمند ارتقا می‌یابد؛ اگر امسال یک تابلوی نقاشی را با قیمت دو میلیون تومان خریداری کنیم، بعدها می‌توان با ارزش افزوده بالا به فروش رساند.

وی در خاتمه به تأثیر اکسپوهای هنری در توسعه اقتصاد هنر نیز اشاره کرد و افزود: توسعه اقتصاد هنر نتایج بسیار خوبی در جامعه داشته و علاوه بر ارتقای وضعیت معیشتی و حرفه‌ای هنرمندان، در اقتصاد کشور نیز تأثیر مثبتی خواهد داشت.