مسئولان از نمایشگاه فروش آثار هنری تبریز حمایت کنند

کریم زینتی، استاد برجسته گرافیک تبریز نیز در گفت و گو با ایسنا، در خصوص اهمیت برپایی آرت اکسپوی تبریز، اظهار کرد: جای چنین رویدادی در شهر تبریز کاملا خالی بود و سال‌ها قبل باید نسبت به برپایی آن اقدام می‌شد، چرا که در این شرایط هنرمندان می‌توانند آثار هنری خود را عرضه کنند.

وی با تاکید بر اهمیت برپایی نمایشگاه فروش آثار نقاشی در تبریز، اضافه کرد: بدون وجود چنین نمایشگاهی، هنرمندان ما نمی‌توانند آثار هنری خود را عرضه کرده و در معرض دید عموم قرار دهند؛ برپایی آرت اکسپوی تبریز در سال‌جاری رویداد بسیار مثبتی بوده و امیدواریم آن‌گونه که شایسته است از این رویداد فرهنگی استقبال شود.

وی با بیان این‌که مسئولان از نمایشگاه فروش آثار هنری تبریز حمایت کنند، بیان کرد: هنرمندان ما در مقابل تولید آثار هنری خود نمی‌توانند معیشت خود را بگذرانند، اگر ارت اکسپوی تبریز در سطح مناسب برگزار شده و حتی به عرصه‌های بین‌المللی کشیده شود در اقتصاد هنر و معیشت هنرمندان می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

زینتی با اشاره به میزبانی تبریز ۲۰۱۸ بیان کرد: نمایشگاه آثار هنری پتانسیل بالایی در جذب گردشگران داشته و با توجه به این‌که اکثر گردشگرانی که به ایران می‌آیند، هدفشان گردشگری فرهنگی است، از این رو آثار هنری می‌تواند نقش خوبی در فرآیند جذب گردشگر داشته باشد.

وی اضافه کرد: امید است که سرمایه‌داران و کولکسیونرها همت کرده و آثار هنری هنرمندان را از نمایشگاه فروش آثار نقاشی تبریز خریداری کنند، چرا که تابلوهای نقاشی همواره ارزش افزوده به همراه خواهد داشت.

وی با مقایسه تابلوهای نقاشی و دیگر اشیای تزئینی که مردم در خانه‌هایشان دارند، افزود: یک تابلوی نقاشی در گذر زمان نیز ارزش افزوده بالایی را داشته و در حقیقت علاوه بر جنبه‌ی اقتصادی، نمودی از هنر و فرهنگ ما بوده و اثری از هنرمند شهرمان است .