عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز: برگزاری اکسپو در تبریز حرکتی اساسی و لازم بود

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز با بیان این‌که برگزاری اکسپو در تبریز حرکتی اساسی و لازم بود، گفت: این حرکت در دل هنرمندانی که حتی لوازم کارشان را به سختی تهیه می‌کنند، امید و نشاط آفریده و آن‌ها را به آینده و فروش آثارشان امیدوار می‌کند.

ابوالفضل عبداللهی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه‌ی آذربایجان شرقی، بیان کرد: وقتی مشاهده می‌شود که مسئولان فرهنگ و هنر اقدامات موثری انجام نمی‌دهند، به طبع افرادی که علاقه‌مند به هنر هستند یا فعالیت‌های وابسته به هنر دارند باید دست به کار شوند.

وی با اشاره به اینکه هنر در کشورهای اروپایی از لحاظ اقتصادی جایگاه ویژه‌ای دارد و به آثار هنری بها داده می‌شود اما در ایران متاسفانه قدر هنر دانسته نمی‌شود، اظهار کرد: وضع اقتصاد هنر در تبریز مطلوب نیست و این کوتاهی به دست افراد صاحب مسئولیت انجام شده و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید جوابگوی این کوتاهی‌ها باشد چون بودجه‌های کلانی که برای اشاعه‌ی هنر در آذربایجان اختصاص داده شده عملا حیف و میل می‌شود.

وی ادامه داد: ارتباط اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با دانشگاه و هنرمندانی که عمریست در این حوزه فعالیت کرده‌اند نزدیک به صفر است به همین جهت هیچ تحولی در حوزه‌ی هنر انجام نمی‌شود.

عضو هیئت علمی دانشکده‌ی هنر اسلامی تبریز با انتقاد از برگزار نشدن ورکشاپ‌های هنری و عدم حضور هنرمندان در دستگاه‌های اجرایی گفت: برای خارج کردن هنر از این فلاکت، باید از دانشگاهیان و افراد با تجربه دعوت شود اما متاسفانه شاهد این اقدامات نیستیم.

عبداللهی فرد در حوزه مجسمه سازی، نقاشی و طراحی اسلامی فعالیت داشته و از سال ۶۱ فعالیت هنری خود را آغاز کرده است. وی دارای مدرک دکتری پژوهش هنر است.

گفتنی است، سومین دوره آرت اکسپوی تبریز (فروش آثار هنری) توسط موسسه شمس تبریزی و با مشارکت مجتمع تجاری و تفریحی لاله پارک، شهرداری تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در رشته‌های “نقاشی، مجسمه، خوشنویسی و عکس” از ۲۴ الی ۲۸ آبان ماه سال‌جاری در هتل کایا لاله پارک برگزار می‌شود.