قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز: برپایی اکسپو، در معرفی شهر تاثیر بسزایی دارد

قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و سرپرست ستاد ۲۰۱۸ شهرداری گفت: اکسپوهای هنری که توسط یکی از موسسات استان برگزار می‌شود، امر بسیار تاثیرگذار و جریان‌سازی است که با کم کردن واسطه‌ها و حمایت بخش‌های دولتی و غیردولتی فضای مناسبی برای فروش آثار هنری نفیس و اصیل ایجاد می‌کند و همچنین این امر در معرفی یک شهر تاثیر به‌سزایی می‌تواند داشته باشد.

منصور برادران در گفت‌وگو با ایسنا منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که در همه جای دنیا برپایی اکسپوها و هفته ‌بازار‌های هنری، به هنرمند در فروش آثار هنری خود کمک می‌کند، زیرا هنرمند به شخصه این توانایی مالی را ندارد تا محلی را برای عرضه‌ی آثار خود اجاره کند، اظهار کرد: برای پیشبرد اقتصاد هنر دستگاه‌هایی باید دست به کار شوند تا هنرمند بتواند از آثارش منفعت مادی کسب کند.

وی با بیان اینکه ارگان‌هایی از جمله اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری‌ها و استانداری‌ها با همه‌ی دستگاه‌های مرتبط با هنر، می‌توانند محیطی فراهم کنند تا آثار هنری بدون واسطه به فروش برسد ادامه داد: شهرداری‌ها تا به حال اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اند اما چندان موفق نبودند اما برنامه‌هایی داریم که با کمک میادین سازمان شهرداری، فضاهایی به عنوان محل‌های عرضه‌ی آثار هنری به وجود آوریم.

برادران با اشاره به اهمیت برپایی اکسپوهای هنری برای رونق گردشگری یک شهر افزود: اگر بتوانیم در هر فصل برای آثار هنری، اکسپو برگزار کنیم تا با ارائه‌ی آثار با کیفیت و ذی‌قیمت برای شهر برندسازی شود می‌تواند رونق خوبی برای گردشگری شهر ایجاد کند.

وی در پایان با ذکر این نکته که در سال ۲۰۱۸ هیئت دولت تصمیم گرفت برخی رویدادهای فرهنگی و هنری را در تبریز برگزار کند، گفت: این تصمیم ایجاب کرد تا مدیریت‌های استانی و شهرداری در همین راستا و برای حمایت از این تصمیم، در حد توان، اقدامات موثری در سطح شهر انجام دهند که برگزاری اکسپوی آثار هنری یکی از همین اقدامات است.

گفتنی است، سومین دوره اکسپوی تبریز (فروش آثار هنری) توسط موسسه شمس تبریزی و با مشارکت مجتمع تجاری و تفریحی لاله پارک، شهرداری تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در رشته‌های “نقاشی، مجسمه، خوشنویسی و عکس” از ۲۴ الی ۲۸ آبان ماه سال‌جاری در هتل کایا لاله پارک تبریز برگزار می‌شود.