مدیر هیئت ارزیابی چهارمین دوره اکسپوی آثار هنری تبریز: سطح کیفی «اکسپوی آثار هنری تبریز» هرساله بهتر می‌شود

مدیرهیئت ارزیابی چهارمین دوره اکسپوی آثار هنری تبریز با اشاره به وضعیت کیفی اکسپوی تبریز بیان کرد: سطح کیفی این نمایشگاه هر ساله بهتر شده است ولی باید سرعت ارتقا کیفی اندکی بیشتر شود .

جمال سوزنده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی در این رابطه اظهار کرد: این نمایشگاه باید بتواند در جذب هنرمندان بهتر و کمک به ارتقا سطح کیفی آثار سایر هنرمندان اثرگذار باشد و حتی اگر لازم باشد در این رابطه نظارت‌هایی نیز انجام دهد .

وی با بیان این‌که از اکسپوی تبریز می‌توان تحت عنوان «نمایشگاه فروش بزرگ آثارتجسمی در تبریز» یاد کرد، افزود: ارتقا کیفی قابل توجهی در آثار هنری این دوره نسبت به دوره‌های قبلی مشاهده می‌شود، بطوری که در بخش ارزیابی و بررسی، آثار جذاب‌تر و باکیفیت‌‌تری را ملاحظه کردیم .

وی افزود: هیات ارزیابی در رابطه با آثار راه نیافته به این رویداد هنری چشم امید به آینده دارد تا با تلاش بیشتر از جانب این هنرمندان در مسیر ارتقاع کیفی آثارشان بتوان با افتخار پذیرای آثارشان بود .

وی با بیان این‌که برخی هنرمندان مطرح و برجسته کشور نیز دراین دوره آثاری از خود به نمایش می‌گذارند، اظهار کرد: آثار باکیفیت‌تری نیز از هنرمندانی که در اکسپوهای قبلی شرکت کرده بودند، دریافت کرده‌ایم؛ البته افزایش سقف قیمت فروش نیز در مسیر فروش آثار برای جذب آثار بهتر از هنرمندان مطرح و بزرگ بی‌تاثیر نبود .

سوزنده با تاکید بر اینکه جریان فروش آثار تجسمی در هرکلانشهری ضروری است، ادامه داد: این نمایشگاه و جریان فروش آثار یک جریان فرهنگی و هنری است که مردم می‌توانند آموزه‌هایی را از طریق آن کسب کرده و از مشاهده آثار هنری لذت ببرند؛ همچنین می‌توانند در سبد اقتصادی خانواده نیز هزینه هایی را به این حوزه اختصاص داده و در خرید آثار هنری سرمایه گذاری کنند .

وی در ادامه افزود: به واسطه این جریان اقتصادی یک معیشت حرفه‌ای برای هنرمند به وجود آمده و هنرمند می‌تواند با فروش اثر هنری زندگی و معیشت خود را اداره کند و در مسیر رشد آثارش بتواند از این درآمد بهره بگیرد .

وی با اشاره به اینکه اکسپوی آثار هنری تبریز می‌تواند با سخت گیری‌های بیشتر، استانداردهای افزونی بدست آورد، بیان کرد: باید با سرعت بالا در اولین شرایط، سطح کیفی و اجرایی این نمایشگاه را ارتقا داد تا به جرات بتوانیم تحت عنوان «اکسپو» از آن یاد کنیم .

سوزنده با بیان این که ترجیح میدم به جای واژه اکسپو فعلا از واژه فروش بزرگ اثار تجسمی استفاده کنم، اظهار کرد: به امید ان روز که با رشد کیفی بیشتر با افتخار از عناوین بزرگ برای این رویداد هنری استفاده کنیم .

وی خاطرنشان کرد: فروش آثارتجسمی در تبریز یک اتفاق جدی است و نمی‌توان به هردلیل و منطقی برای آثاری که ضعفشان قابل چشم‌پوشی نیست، ارفاق قائل شد .

سوزنده در خاتمه گفت: شایسته است که هنرمندان تجسمی این رویداد هنری را با در اختیار قرار دادن بهترین آثارشان یاری کرده و با احترام به ابروی هنر تبریز بار سنگین ارزیابی اثار را سبک‌تر کنند .