اکسپوی هنری تبریز، مردم را با هنر درگیر می‌کند

هنرمند عکاس و مدیر گالری شکری با بیان ‌این‌که اکسپوی هنری تبریز با پیشرفت اندک خود وضعیت مطلوبی دارد، اظهار کرد: این رویداد مردم را با هنر و آثار هنری درگیر کرده و با تلاش و پشتیبانی مسئولان ذی‌ربط نیز شهروندان با فروش آثار هنری و اکسپوی هنری آشنا می‌شوند و این رویدادها در بین مردم عمومیت پیدا می‌کند.

علی شکری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با تاکید بر ضرورت درک هنر و اهمیت دادن به آثار هنری، اظهار کرد: برگزاری اکسپوهای هنری، حراجی‌ها و حتی فروشگاه‌های آنلاین در راستای فرهنگ سازی در حوزه آثار هنری انجام می‌شود و این امر برای فروش آثار، دوام کار و امرار معاش هنرمندان اقدامی ضرورت دارد.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب فروش آثار هنری در تبریز، بر برنامه‌ریزی هدفمند و آگاهی ‎دهی به خریداران آثار، برگزاری کلاس‌ها و آموزش مطالبی در راستای بهبود این وضعیت تاکید کرد و گفت: همان‌گونه که خرید و فروش آثار هنری یک سرمایه با ارزش افزوده بالا در دنیا محسوب می‌شود، باید در داخل کشور نیز به گونه‌ای فرهنگ سازی شود که خرید و فروش آثار هنری، یک کار اقتصادی به شمار آید تا هنرمندان برای فروش آثار خود از کشور خارج نشده و آثار خود را به راحتی در تبریز به فروش برسانند.

وی بیان کرد: برگزاری هر رویدادی که مربوط به فروش آثار هنری است بسیار مفید بوده و باید گسترش یابد، تا با برگزاری اکسپوهای هنری و حتی تربیت کلکسیونرها، آثار هنری مورد حمایت و سرمایه گذاری افراد مشتاق و باذوق جامعه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که تبریز از نظر هنر عکاسی جایگاه بسیار خوبی دارد، بیان کرد: از انسان‌های موفق و توانمند این عرصه می‌توان استاد مرحوم هادی شفایی پدر عکاسی ایران را نام برد و یا دیگر عکاسان تبریزی که در نقاط دیگر دنیا و حتی تهران فعالیت‌های موفق و موثری در این حوزه دارند.

شکری با بیان این‌که عکاسان جوان تبریزی روند خوبی در حوزه عکاسی داشته و معلومات خود را در این حوزه به روز می‌کنند، افزود: در جشنواره‌های بین المللی نیز شرکت کرده و نمایشگاه‌های مختلفی را برگزار می‌کنند که امیدوارم با حمایت و پشیبانی به همین روال فعالیت‌های خود را تداوم دهند.

وی بیان کرد: ممکن است یک اثر هنری برای ما ناشناخته و نامفهوم باشد ولی این دلیل بر ضعیف بودن اثر نیست بلکه مشکل اینجاست که معلومات ما در خصوص هنر کم بوده و باید معلومات خود را ارتقا دهیم تا بتوانیم اثر یک هنرمند را درک کنیم.

مدیر گالری شکری در ادامه گفت: آثار هنری یک هدیه با ارزش مادی و معنوی بالاست که مردم نباید در خرید آن شبهه‌ای داشته باشند همان‌طور که در گالری خود نیز به خریداران اطمینان می‌دهم که در صورت نارضایتی از اثر، امکان تعویض آن وجود دارد و این امر هرگز از ارزش اثرهنری نمی‌کاهد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۶ ساله خود در حوزه عکاسی طبیعت، اظهار کرد: بنده برای اولین بار در این دوره با دو اثر و یک گالری هنری متشکل از ۵۰ اثر از هنرمندان مختلف شرکت خواهم کرد.

بر اساس این گزارش، چهارمین دوره «اکسپوی آثار هنری تبریز» در چهار رشته هنری نقاشی، مجسمه، عکس و خوشنویسی در آبان ماه سال‌ جاری در تبریز به صورت ملی برگزار می‌شود.