مشاغل جدیدی با ورود اقتصاد به فرهنگ و هنر ایجاد می‌شود

کارشناس هنری با بیان این‌که اقتصاد در حوزه فرهنگ و هنر جایگاه خوبی ندارد، گفت: اما با ورود اقتصاد به هنر، مشاغل جدیدی در عرصه هنر و فرهنگ ایجاد کرد.

امیر منشی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تاکنون بازار هنری در تبریز وجود نداشته است، اظهار کرد: با برگزاری اکسپوی هنری، فضای فرهنگی در شهر حاکم شده و به دنبال آن نیز یک بازار اقتصادی هنری نیز در تبریز پدید می‌آید.

وی افزود: تبریز در حوزه اقتصاد و بازار هنری فاصله بسیار زیادی با پایتخت دارد و نبود این بازار باعث ضعف فضای هنری و مشکلات فرهنگی بسیاری شده است.

کارشناس هنری مجموعه لاله پارک با بیان این‌که این مجموعه خود را ملزم به انجام مسئولیت‌های اجتماعی می‌داند، گفت: برخی بنگاه‌های اقتصادی به دنبال تبلیغات بوده و از حوزه‌هایی هم‌چون فوتبال یا والیبال که علاقه مندان بسیاری دارد حمایت می‌کنند اما مجموعه لاله پارک همواره از حوزه‌های مهم اما کم برخوردار حمایت کرده و به دنبال تبلیغات نیست.

منشی ادامه داد: سرمایه گذاران لاله پارک به عنوان اسپانسر اصلی از تور دوچرخه سواری آذربایجان و جام رمضان هیئت شطرنج نیز حمایت می‌کنند، چراکه دغدغه لاله پارک فقط حمایت از حوزه‌های مهم اما فاقد متولی است.

وی با بیان این‌که مجموعه لاله پارک در حوزه هنری، حامی هنر تجسمی است، اظهار کرد: هم‌چنین این مجموعه، اسپانسر جلسات صبح خلاق(creative morning) است که فقط در تهران، تبریز و اصفهان برگزار می‌شود.

چهارمین دوره فروش آثار هنری(آرت اکسپو تبریز) از سوم تا پنجم بهمن ماه در محل هتل لاله پارک برگزار شده و ۲۳۱ اثر هنری در قالب این نمایشگاه در معرض فروش قرار می‌گیرد.