نقش فرهنگ و هنر در اقتصاد کشور مغفول مانده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: یکی از غفلت‌های کشور در حوزه اقتصاد، حوزه زاینده و درحال گسترش فرهنگ و هنر است.

محمد محمدپور روز پنجشنبه، ۲۴ بهمن، در آیین افتتاح چهارمین دوره آرت کسپو تبریز، با بیان این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های کلان دولت، موضوع اقتصاد فرهنگ و هنر و گسترش برنامه‌های فرهنگی و هنری را در دستور کار قرار داده است‌، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز طی سال‌های گذشته در تلاش بوده تا موضوع اقتصاد فرهنگ و هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری را در دستور کار خور قرار داده و هنر را به جایگاه رفیع خود بازگرداند.

وی متذکر شد: امیدواریم آرت اکسپو تبریز به عنوان مسیری تازه، در راستای اقتصاد هنر بتواند این خسران و غفلت‌ها را مدیریت کرده و در آینده این حوزه نقش بی بدیل خود را ایفا کند.

وی گفت: ایده اکسپوی هنری تبریز حدود ۱۳ سال گذشته مطرح شده و در استان نیز این موضوع مهم را در حوزه‌های مختلف دنبال کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، محمدپور بیان کرد: بخش خصوصی که مسئولیت برگزاری آرت اکسپو را برعهده می‌گیرد باید مجموعه توانمند و اثرگذاری باشد که در این راستا موسسه شمس تبریزی با اتکا به هنرمندان برجسته تبریزی حرکت خود را شروع کرده است.

وی با بیان این‌که دوره اول آرت اکسپو تبریز ناپخته و شرایط لازم برای مطرح شدن را نداشت، گفت: اما طی دورهای مختلف رو به رشد بوده و اکنون نیز دوره چهارم به پختگی لازم رسیده است.

وی با بیان این‌که آرت اکسپو تبریز در حال نزدیک شدن به هدف خود در حوزه گردشگری است، متذکر شد: اطمینان دارم که آرت اکسپو تبریز در دوره پنجم به شایستگی خواهد درخشید و جایگاه تبریز را تداعی خواهد کرد.

چهارمین دوره فروش آثار هنری(آرت اکسپو تبریز) از روز ۲۴ تا ۲۸ بهمن ماه در محل هتل لاله پارک تبریز برگزار شده و ۲۳۱ اثر هنری در قالب نمایشگاه در معرض فروش قرار می‌گیرد.